söndag 17 april 2011

Veckan som gått









Veckan som gått har varit innehållsrik. Härligt väder, fått cykel av kusinerna, städdag i vårt område och årets första grillning. I dag avslutade vi denna underbara vecka med en dag på Fjärilshuset. Kan jag verkligen rekommendera för er som inte varit där.

Axel var mest intresserad av koifiskarna som man kunde peta på och som följde efter en.


Vad ska nästa vecka ge oss för spännande?


Lite nyheter på inredningsfronten; spana in detta!! Här har ni en som står först i kön!


Foto:privata

torsdag 7 april 2011

Rösta!

Jag & Axel är med i tävlingen "Sveriges snyggaste barnrum" som Svensk fastighetsförmedling har på Facebook. Rösta på Axel & hans robotar vettja! Rösta gör du här! Foto:privat

måndag 28 mars 2011

Kom igen nu våren!


Inte mycket snö kvar i vår trädgård nu, härligt! Nu känns det riktigt att våren är på gång, var ut och fotade i helgen och ser att mina älskade rabarber är på väg upp!

Även andra blommor tittade upp lite här och var.


Foto:privata


söndag 27 mars 2011

Bilar

Axel favoritleksak alla kategorier är just nu bilar! Han till och med sover med dom. :-) Foto:privat

Trädgårdsmässa 2011





Igår checkade jag in på årets upplaga av mässan Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan. Väldigt mycket folk, gissar att det beror på den extremt långa vintern.


Tycker den var helt ok, dock lite för lite inspiration och för mycket ställen där det såldes fröpåsar och blommor. Kul utställning med nytolkning av fågelholkar av skolor i hela landet. Grisen var min favorit.


Vad kom jag då hem med, ett superfint hängande fågelbad, lite tidningar & ja, jag köpte lite fröpåsar också.

Nu längtar jag verkligen efter våren och fixandet i trädgården.


Foto:privata

söndag 20 mars 2011

Söndagsbrunch


Solen skiner och vi äter underbar söndagsbrunch bestående av american pancakes med lönnsirap,äpple med kanel & kiwi.
Sköna söndag!
Foto:privat

tisdag 15 mars 2011

Tavelfunderingar

Nu är övervåningen målad och klar! Alla dörrar och handtag är utbytta. (bilder kommer)
Nu återstår det roliga, och svåra, att sätta upp tavlor. Ovan New York tavla har jag och sambon länge velat ha, så den åkte upp först, men sen vet jag inte alls vad och hur jag vill ha det.
Ska jag sätta upp en tavellist efter långa väggen i trappen eller ska jag sätta upp tavlor direkt?
Ideér någon? Någon som kan maila en fin bild som inspiration?

Här kommer iallafall flera affischer som jag skulle vilja ha!

























Foto:Ikea, Allposter,Moderna museet, IMP awards.