
tisdag 8 mars 2011
söndag 6 mars 2011
Tips någon?
I hallen sitter vårt väldigt fula gamla proppskåp. Vi har tänkt länge på att skaffa något slags väggskåp eller hölje att dölja det på. När jag nu fick tummen ur och kikade på Ikeas hemsida, och hittade Lillången väggskåp (ovan), med de perfekta måtten, så har det självklart utgått ut sortimentet.Irriterande dock att de inte skriver om detta på hemsidan.
Jag skulle behöva er hjälp, någon som vet var någonstans jag hittar ett väggskåp eller liknande ovan med måtten 60x40 cm?? Djupet ca 15 cm, det är dock lugnt om det är djupare då vi kan såga. De flesta är ju ca 20-30 cm djupa.
Foto:ikea
onsdag 2 mars 2011
A new place?




Den här häftiga lägenheten, som är en gammal lagerlokal & verkstad, kan bli din om du hostar upp 10 miljoner.
Kika på fler bilder här!
Foto:Esny
måndag 28 februari 2011
söndag 27 februari 2011
Köket
Inser att jag inte visat er hur vårt kök blev nu när det är (nästan) klart! Vi valde av budgetskäl att behålla de befintliga stommarna och endast byta luckor, de är från Ikea och heter Applåd.Handtag och den måttbeställda bänkskivan är också från Ikea.
Eftersom kökslådorna (endast 6 st) är 30 breda, finns inte luckor till dessa (iaf inte på Ikea), så vi målade dem. I efterhand så kanske vi skulle bytt stommarna ändå, för snedare och ett mer vint kök får man leta efter. Ingenting var/är rakt. Men med en händig och noggrann man så löser man det mesta! Även fläkt byttes ut och vi målade kryddhyllan vit.
Ny blandare och diskmaskin!
Nytt kakel, enkelt vitt från Coop Bygg.
Japp, så min favorit, tapeten Vårklocka från Josef Frank som är helt underbar och gör hela köket!!Fortfarande en del saker att lösa som det hemska golvet som ska bytas ut inom en snar framtid.
För er som inte minns hur köket såg ut innan, här en påminnelse:
onsdag 2 februari 2011
These boots are made for walking...


Det är mycket "kan själv" nu när man har en 1,5 åring. Han fick ett par nya stövlar häromdagen som har numera minsann kan sätta på sig själv. Han knatar nu runt i dessa både morgon & kväll.
Om ni undrar vad det mystiska "ormbettet" är i pannan, så har de gjort egna underlägg, hos dagmamman med färg, och gjort avtryck av både näsa, mun och händer. Mamma är mäkta stolt för det nya underlägget på matbordet.
söndag 30 januari 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







