söndag 1 juni 2008

Änligen sommar!

1 juni idag och hur skönt som helst ute, 27 grader varmt!! Man blir himla sugen på att bada faktiskt, tror vi ska åka någon dag efter jobbet till "blå lagunen" som ligger rätt nära där vi bor, det är ett sådant där gammalt kalkbrott, och vattnet är alldeles turkost! Superhärligt!

Vad idag i värmen in till city för att göra lite inköp, sprang bara sådär på en loppis på Hötorget (har jag aldrig sett att de haft förut..?) och hittade en underbar liten vas, och trodde att den skulle kosta flera hundra, men näpp, endast 20 kr, och då slår man till såklart!! Tycker den ser ut precis som en Stig Lindberg vas eller nåt liknande, kan det vara det? Vad tror ni? Är iaf en stämpel under som säger Sweden och nåt mer...men ja, jag vet inte! Fin och billig var den!




Hittade också på Lagerhaus dessa fina plasttallrikar som kommer väl till användning vid midsommar när vi ska till min kompis sommarställe vid sjön Skagern. Härlig bild vid stugan kommer här...bara några steg ner till vattnet, nu hoppas vi bara på fint väder då också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket superfynd du har gjort! Håller med om att det ser ut som en Stig Lindberg. Känner igen vasen jättemycket, undrar om inte min farmor har en sån.
Tyvärr har det inte blivit något lampköp än. Vi är envisa som åsnor både min sambo och jag, så vi får väl se.

Anna sa...

Lilla skaaagern! :) Ni är så varmt välkomna som bara den på Midsommar. Vi ska bli fulla, äta massa mat och bada nakna mitt i natten. Jolahopp!

martina sa...

Vilket fynd! Har inte varit på loppis nu på 2 veckor... är lite sugen! Jag tyckte väl jag kände igen brickan jag har ju kökshandukarna... somrigt!