måndag 10 december 2012

Hänt i veckan (v49)








Veckan har varit kall, riktigt kall, vissa dagar upp mot minus 20 grader...brr. Jag & Svante var hem till en granne, där bor en kille som heter Sixten, han är lika gammal som Svante. Dom hängde rätt bra.
Sen kom den, snön. Inte så lite heller. Snöstormen kallade dom den. Drivor med snö. Fick lov att skotta ut mig flera gånger den dagen för att inte bli fast. Sådär kul med barnvagn när det är oplogat.  Tur att barnen iallafall gillar snön, på fredagen åkte vi pulka och hade kul ute i snön med grannarna. Axel passade på att rita en fin teckning också, bilden föreställer "en sur tant & en fågel" och den är ju så klockren. Min lilla konstnär.
Äntligen helg, och efter att ha varit instängd iom all snö, fått ställa in julbordet med jobbet, varit själv med barnen i 3 dagar, ja då vill man vara lite själv och koppla av. Jag åkte till Zetas julmarknad. Är så vackert där, otrolig inspirationskälla.
Inte nog med att veckan i sig var rätt tung, ja, då ska det inte vara slut där. Svante fick magsjuka! Fick ställa in vår sedan länge planerade glöggfika med vänner.Trist.
Söndag kväll och jag var helt slut i kroppen, mitt emot mig snarkar Axel & ute faller mer snö. Hoppas denna vecka blir bättre. Håll alla tummar ni har!

Foto:privata via instagram @segeltorparna

1 kommentar:

Karin sa...

Blä för magsjuka. Hoppas ni kryat på er